Ny kategori

Efter att ha kikat runt på några sidor har jag bestämt mig för att skapa en ny kategori

Det finns många kloka människor som bekämpar vansinnet. Susanna Varis, Bashflak m.fl för att inte nämna folket på Genusdebatten.

Eftersom genusfrågan inte är mitt huvudsakliga syfte med bloggen kommer jag att ha betydligt blygsammare ambitioner. Den kommer att fungera som ett litet referensbibliotek gällande kända radikalfeminister och deras uttalanden. Observera att detta är saker de sagt i radio, tv, press, twitter eller sina egna bloggar och man kan således anta att de står för dessa åsikter och uttalanden. Det kan också dyka upp andra relaterade inlägg med mina egna synpunkter.

Varför denna underkategori?

Jo, jämt när man frågan kommer upp och man pekar på ett av dessa vansinniga uttalanden så kommer ett standardsvar som ett brev på posten.

-Äsch! Det där är inte feminism, det är inte det som feminism står för. Feminism står för lika rättigheter och skyldigheter. Det där är bara en handfull extrema människor utan inflytande.

Med detta bibliotek vill jag visa att det inte alls rör sig om några dårfinkar i marginalen utan i många fall om professionella journalister, yrkesbloggare, akademiker och politiker. Det är alltså människor med inflytande som det rör sig om. Biblioteket kommer alltså att fungera som ett slags kvitto på att dessa saker verkligen sagts.

Det här inlägget postades i Genus och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

