Karin Enström har fel

Vår försvarsminister svamlar igen.

Nej det är inte viktigt att det finns x procent kvinnor, y procent män, och z procent hbt personer inom räddningskåren när det gäller allmänhetens förtroende. Det är en enda sak som är viktig och det är förmågan att lösa sina uppgifter på ett kompetent sätt oavsett vilka som ingår i personalstyrkan. Det är arbetsuppgifternas art som skall sätta ribban, inget annat.

Jag tolkar det som sägs som att man överväger att sänka fyskraven vilket är helt idiotiskt. Jag struntar fullständigt i hur jag blir bemött bara dom klarar att rädda livhanken på mig.

Vår försvarsminister inser tydligen inte att det även i nuläget är lika för alla. En man som idag inte klarar fyskraven blir inte heller antagen och skall inte heller bli det. En kvinna som klarar av dem blir antagen (förutsatt att övriga krav uppfyllts givetvis).

Mitt förakt för politiker växer för varje dag.

Det här inlägget postades i Idioti och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

